Inspiratie

73% van je klanten wil persoonlijk contact

Hoe ervaart je klant je merk? Wat is haar online ervaring? Komt die overeen met haar offline ervaring? Steven van Belleghem onderzocht de aspecten van een moderne klantrelatie: “It’s a digital world, but it is still a people’s world.” Waarom investeren in persoonlijk contact je klantrelatie verbetert, versterkt en rendeert.

De digitale wereld is realiteit

Hoe goed is je website? Heb je wel een app? Wat doe je met big data? Dankzij de technologische ontwikkelingen leven we in een (super mooie) digitale wereld. Dat maakt dat we continu bezig zijn met de creatie van online middelen. We bouwen de mooiste sites, apps, alles om onze klanten zo optimaal mogelijk te informeren.

Momenten in plaats van middelen

We vergeten alleen één essentieel punt. In onze drang om middelen te creëren, vergeten we dat het eigenlijk om het creëren van momenten gaat. Klantcontactmomenten. Mensen van vlees en bloed die met elkaar in contact zijn, die elkaar iets vertellen waar ze beiden van leren, zodat ze elkaars leven verrijken. Los van het middel, vast in het moment.

IN ONZE DRANG OM MIDDELEN TE CREËREN, VERGETEN WE DAT HET EIGENLIJK OM TE CREËREN VAN MOMENTEN GAAT KLANTCONTACTMOMENTEN.

73% wil toegang tot echte mensen

Dat is ook wat het onderzoek van Steven aantoont; menselijk contact is essentieel in klantrelaties. Ook al werken alle digitale middelen nog zo goed, 73% van de mensen wil persoonlijk contact met een mens van vlees en bloed.

Organiseer klantcontactmomenten

Hoe vaak is je klant in direct contact met je merk? Los van het leveren van je product of dienst? Opvallend is dat veel (online) merken, meer en meer offline contactmomenten faciliteren. Een merk dat al een tijd de waarde inziet van direct contact is Google. Zij organiseert regelmatig ‘Learn with Google’, een bijeenkomst die aantoonbaar bijdraagt aan de omzet en merksympathie van Google. En inmiddels organiseert zij ook de Digitale Werkplaats, een zelfde soort event.

In het persoonlijk contact met je merk staan drie elementen centraal; leren, inspireren en netwerken. Een voorbeeld van een evenement dat die drie elementen goed in zich draagt is De Week van Ondernemer. Klanten van de ING ervaren niet alleen hun merk, maar doen ook kennis, inspiratie en uitbreiding van hun netwerk op.

Doe niet duur, gebruik beschikbare kennis

Moet je perse een Google of ING te zijn om een persoonlijke, leerzame en inspirerende klantcontactmoment en -ervaring te realiseren? Juist niet! Je staat er misschien niet altijd bij stil, maar als organisatie beschik je over veel kennis die je op een waardevolle, laagdrempelige en eenvoudige manier kunt overbrengen aan je klanten. Het enige waar je dan nog voor dient te zorgen is een eenduidige ervaring van je merk.

MOET JE PERSE EEN GOOGLE OF ING ZIJN OM EEN PERSOONLIJKE, LEERZAME EN INSPIRERENDE KLANTCONTACTMOMENET EN -ERVARING TE REALISEREN? JUIST NIET! 

Hulp nodig?

Wij helpen je graag om waardevolle klantcontactmomenten te creëren. Bij voorkeur helpen we je zo snel mogelijk om een (klein) evenement te organiseren. Op basis van de eerste (klant-)ervaringen kunnen we het klantrelatiemoment steeds verder optimaliseren tot een onvergetelijke klantervaring. Wees welkom en maak een afspraak!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Inschrijven
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren
Voornaam
E-mail
Door verder te gaan op onze website of door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van onze cookies. Privacyverklaring
Instellingen
Accepteren
Door verder te gaan op onze website of door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord
met het opslaan van onze cookies. Privacyverklaring
Instellingen
Accepteren