Inspiratie

Een ananas voor onze gasten

Een foodblog? Welnee. De ananas is meer dan alleen lekker, althans, dat laatste vinden wij. Dat is je vast niet ontgaan; de exotische vrucht komt regelmatig terug in onze uitingen en ook nemen wij hem mee naar nieuwe klanten. Je vraagt je inmiddels ongetwijfeld af: ‘what’s up with the pineapples?’ Dat snappen wij en daarom is het tijd voor een stukje geschiedenis over de ananas…

Een luxe geschenk

De ananas staat voor een warm welkom; een associatie die is ontstaan in de VOC-tijd. Doordat handelsroutes vanuit de Caribische Eilanden naar Europa lang en gevaarlijk waren en de houdbaarheid van de ananas beperkt was, werd het als een prestatie gezien als de gastheer/gastvrouw zijn gasten een rijpe ananas kon voorzetten bij thuiskomst. De gele vrucht werd symbool voor een veilige terugkeer en werd voor de deur geplaatst als uitnodiging om verhalen te halen over de reis. Je begrijpt wel; dat moeten waardevolle contactmomenten zijn geweest. De ananas werd een luxe geschenk, een statussymbool en tegelijkertijd hét teken van gastvrijheid!

Symbool voor gastvrijheid

Heel wat jaren later, 360 om precies te zijn, werd De Goede Gastvrouw geboren. De naam zegt het al; tot op de dag van vandaag creëren wij waardevolle contactmomenten voor onze klanten die bijdragen aan het zijn van een goede gastheer en/of gastvrouw voor eigen ‘gasten’. Het gevolg? Meer groei, zichtbaarheid en resultaat. En één ding is zeker: die ananas mag niet ontbreken. Het staat symbool voor gastvrijheid en is een belangrijk ingrediënt van De Goede Gastvrouw!

Zeg eens eerlijk? Ben jij een goede gastheer of gastvrouw? Zet jij alle contactmomenten optimaal in? Of kun jij nog wel wat hulp gebruiken? Wij komen je graag een ananas (lees: gastvrijheid voor jouw gasten) brengen!

Laat het ons weten

Tip: Houd je ogen open in bijvoorbeeld oude steden, dan zie je ongetwijfeld overal ananasjes oppoppen. Antieke lampen, uithangborden, hekwerken, stadspoorten… noem maar op. En jij weet nu waarom! Maar de ananas is tegenwoordig ook helemaal hip and happening, dus je ziet ze nu eigenlijk overal. Maar niet om de reden die wij bedoelen. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Gratis download
* verplichte velden




Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!