Ultraware

Feestweek 18-jarig bestaan

Ultraware, your custom software specialist uit Assen, vierde in 2018 haar 18e verjaardag. Een bijzondere mijlpaal om bij stil te staan. Als je 18 jaar wordt, ben je volwassen. Maar dat betekent niet dat je uitgeleerd bent of stopt met ontwikkelen. Het betekent wel dat je een beter idee krijgt bij wie je bent en waar je voor staat. Tijd voor een feestje. Samen met Ultraware, hebben we een Feestweek uitgedacht en gerealiseerd. Een week vol leerzame en leuke activiteiten. Ook een mooi moment om de nieuwe positionering en het bijbehorende merkverhaal te lanceren.

Doelstelling

Het 18-jarig bestaan vieren en samenvoegen met het lanceren van de nieuwe positionering, zowel intern als extern. En hét moment om medewerkers ook te waarderen en te bedanken voor hun inzet en betrokkenheid de afgelopen 18 jaar.

Contactmomenten

De Feestweek bestond uit verschillende contactmomenten waarbij verschillende doelgroepen belicht werden. Het merendeel van de Feestweek stond in het teken van de medewerkers. Enerzijds inhoudelijke activiteiten, anderzijds activiteiten die bijdroegen aan plezier, ontspanning en het teamgevoel. Het team werd iedere dag op de hoogte gehouden van het programma, door middel van een aftel-landingspagina.

Er vond een onthulling plaats, in een feestelijke setting, waarbij de nieuwe positionering werd gepresenteerd aan het team, evenals de vernieuwde huisstijl. Iedereen kreeg een sporttas vol goodies mee. Er zijn diverse workshops georganiseerd waarbij het eigen maken van de positionering en de koppeling met het individu centraal stonden. Ook hebben ze met elkaar een custom made escape-room gespeeld. Ze hebben gesport tijdens een sportclinic onder leiding van Renate Groenewold. De feestelijk week is afgesloten tijdens een bierproeverij en diner met aanhang bij bierproeverij Maallust.

In deze week was er ook aandacht voor klanten en relaties. Zij ontvingen een fles spraakwater met een uitnodiging voor een goed gesprek over gezamenlijke dromen en de toekomst, tijdens een ritje in Ultraware’s nieuwe waterstofauto. Met een persoonlijke inlogcode kwamen zij op een landingspagina met een overzicht van gezamenlijke mijlpalen van de afgelopen 18 jaar. Ook werden zij op deze pagina uitgenodigd en konden ze zich aanmelden voor het gesprek in de waterstofauto.

Call-to-action

Team

Give-aways & Geschenken

Content

In- & Outdoor

Samenwerking

Landingspagina

Events

Landingspagina

Pitch & Presentaties

Print

Foto’s, Afbeeldingen & Infographics

Resultaat

Het team heeft het nieuwe merkverhaal en positionering eigen gemaakt en bijgedragen aan de verdieping.

Een hechter team waarnaar waardering is uitgesproken en getoond.

Een sporttas met goodies, die tevens als welkomstpakket dient als er nieuwe medewerkers in dienst komen.

Wil je dit ook?

Serge de Mul, directeur Ultraware

Wat vonden ze ervan

``De samenwerking met deze dames is een echt partnerschap. Er wordt transparant gecommuniceerd en ze gaan professioneel te werk. Het begon allemaal met onze wens voor een nieuwe website, maar we kwamen er samen snel achter dat er een duidelijk communicatiestrategie miste. Eerst je verhaal en identiteit duidelijk hebben, voordat je van alles rond toetert. De Goede Gastvrouw zag dit en heeft ons daar goed in begeleid! De volgende gezamenlijke stap; een nieuwe website!``