Ultraware

Marcom strategie en realisatie

Voor Ultraware, your custom software specialist uit Assen, hebben wij de marketingcommunicatiestrategie mogen ontwikkelen. Back to the beginning: Wie zijn we? Wat doen we precies? Waar staan we voor? En hoe communiceren we dat? Wat willen we nog? Na een mooie en intensieve samenwerking hebben we de positionering en maketingcommunicatiestrategie van Ultraware duidelijk en concreet gemaakt. Het vervolg? Het doorvertalen van de vernieuwde en aangescherpte positionering, naar interne en externe communicatie.

Doelstelling

Concretiseren en optimaliseren van het merk Ultraware als nieuw uitgangspunt voor interne en externe communicatie.

Contactmomenten

We hebben klanten en relaties van Ultraware bevraagd middels telefonische interviews. Daarbij hebben we in kaart gebracht wat de huidige situatie is omtrent het merk Ultraware. Een 0-meting als het ware. Waar strookt het, waar niet en waar liggen kansen? We hebben strategische sessies gehad met Ultraware om de identiteit concreet te krijgen en om onder andere bedrijfs- en marketingdoelstellingen vast te stellen. Ook hebben we doelgroepen in kaart gebracht, een SWOT-analyse gedaan en de interne opinie onder de loep genomen. Nadat we de basis in grote lijnen stond, hebben we dit bij zowel medewerkers als bij klanten en relaties getest. Op basis van die feedback hebben we het aangescherpt en rond gemaakt.

Team

Communities

Content

In- & Outdoor

Resultaat

Een heldere marketingcommunicatiestrategie met een duidelijke positionering en een samenvattend merkverhaal.

Een mooi overzicht van onderdelen (actieplan) waarmee we gezamenlijk aan de slag gaan het komende jaar om het merk nog steviger neer te zetten en uit te bouwen.

Een duidelijk beeld van de interne opinie waardoor interne communicatie nu geoptimaliseerd wordt.

Een optimalisatie van de huisstijl, die nu volledig aansluit bij het nieuwe merkverhaal.

Wil je dit ook?

Serge de Mul, directeur Ultraware

Wat vonden ze ervan

``De samenwerking met deze dames is een echt partnerschap. Er wordt transparant gecommuniceerd en ze gaan professioneel te werk. Het begon allemaal met onze wens voor een nieuwe website, maar we kwamen er samen snel achter dat er een duidelijk communicatiestrategie miste. Eerst je verhaal en identiteit duidelijk hebben, voordat je van alles rond toetert. De Goede Gastvrouw zag dit en heeft ons daar goed in begeleid! De volgende gezamenlijke stap; een nieuwe website!``