ITurnIT
Marcom strategie en realisatie
De vraag van ITurnIT? Help ons om een lange termijn marketingstrategie op te stellen waarbij jullie ook ondersteunen in de realisatie. Het aanbod – technologieonderwijs – was duidelijk. De doelgroepen – partners, docenten, jongeren – was ook duidelijk. Nu kon er gecommuniceerd worden. Maar wat? En op welke manier? Daarvoor hebben we in samenwerking met het team een marketingstrategie geformuleerd. Een strategie die we vervolgens ook samen hebben uitgevoerd.
Doelstelling
ITurnIT ondersteunen en begeleiden in de marketing om er samen voor te zorgen dat ze – op termijn – zelfstandig hun marketing- en communicatie kunnen doen.
Contactmomenten
Prioriteit was om ITurnIT letterlijk zichtbaar te maken. Ze hadden alleen een logo, maar geen verdere doorvertaling ervan. Om ITurnIT beter zichtbaar te maken, zijn eerst de diverse touchpoints in kaart gebracht. Op welke momenten hebben de doelgroepen contact met ITurnIT? Zo werd duidelijk waar zichtbaarheid noodzakelijk was.
Team
Events
Landingspagina
Communities
E-mail
Social media
Content
Dagvoorzitter Evelien Bouma
Resultaat
Een informatiefolder ontwikkeld, kleding, merchandise, een lespakket en signing gerealiseerd.
In samenwerking met Suzanne Nieuman van Phanatique is de huisstijl doorontwikkeld.
Robert Adema, oprichter van ITurnIT
Wat vonden ze ervan
``Mede dankzij de dames van De Goede Gastvrouw hebben we nu een volwaardig marketingteam en hebben we handvatten om onze marketing verder uit te bouwen en door te ontwikkelen.``