Meneer Kooi

Marcom strategie en realisatie

Ontmoet Meneer Kooi! Een nieuwe organisatie in een bestaande markt. Nieuw? Inderdaad, op het moment dat we begonnen met samenwerken moest dit merk van de nieuwste partner in zorghulpmiddelen nog gelanceerd worden. In samenwerking met Concept7 had het team van Meneer Kooi al onderzoek gedaan en een merknaam en logo bepaald. Wij vertaalden dit merkadvies naar een marketingcommunicatiestrategie. Het uitgangspunt op basis waarvan de vorm en invulling van het merk Meneer Kooi verder wordt bepaald. Daarnaast realiseerden we in korte tijd alles wat nog nodig was voor de officiële lancering! Dit deden we in samenwerking met Kiener, Phanatique, Ten Stripes en Ronald Zijlstra fotografie.

Doelstelling

Een bestaand merkadvies vertalen naar een marketingcommunicatiestrategie en pragmatisch actieplan. En ondersteuning bieden bij de realisatie van de officiële lancering van het merk Meneer Kooi.

Contactmomenten

Op basis van alle bestaande documentatie en twee strategiesessies met het team van Meneer Kooi gingen we aan de slag. We vulden het merk aan met een informatieve tagline, een veelbelovende pay-off en vier merkpijlers om het merk te laden en verwerkten dit in een merkverhaal. Het woord écht kreeg een centrale rol. Omdat Meneer Kooi écht doet wat je verwacht, écht de zorg wil verbeteren en daarnaast ook nog eens écht bestaat!

Nadat de basis stond hebben we ons gericht op de aanstaande lancering van het merk. Hoe introduceer je een nieuwe organisatie in deze bestaande markt? Welke interne- en externe voorbereiding is belangrijk? En welke strategie kies je qua content voor deze introductiefase en daarna? Het antwoord op deze vragen en meer werkten we uit in een contentstrategie en een gefaseerd actieplan.

Het bleef niet bij plannen maken. In voorbereiding op de lancering verzorgden we alle content, van webteksten tot aan fotografie. En realiseerden we de eerste middelen zoals visitekaartjes, briefpapier en productsheets. Ook dachten we mee over de organisatie rondom de lancering.

Social Media

Print

Content

Pers

Give-aways

Foto’s, Afbeeldingen

Pitch & Presentatie

Website

E-mail

Deelname events

PR

Team

Resultaat

Een heldere marketingcommunicatiestrategie met een duidelijke positionering en boodschap en een samenvattend merkverhaal.

Een duidelijk en pragmatisch actieplan (A) waarmee we direct aan de slag konden om de lancering voor te bereiden.

Realisatie van alle content/middelen voor de lancering. (Van webteksten en fotografie tot aan een leaflet en socials. En van realisatie van een unieke binnenkomer tot aan visitekaartjes en popsockets.)

Een geslaagde kick-off met het gehele team.

Wil je dit ook?

Rutger Tulner, marketingmanager Meneer Kooi

Wat vonden ze ervan

``De Goede Gastvrouw heeft ons uitstekend geholpen om onze marketing strategisch te plannen en daarbij ook nog operationeel in te vullen. De proactieve manier van meedenken en de creativiteit helpt onze marketingcommunicatie naar een hoger plan. De samenwerking voelt en is erg collegiaal, iets wat we bij Meneer Kooi ook nastreven. Dus een goede match!``

Meneer Kooi