Embrace – The Human Cloud

Merklancering

Hoe neem je collega’s mee in de verandering naar een nieuw product en bijbehorende bedrijfsnaam? De eerste stap: het organiseren van een supertof launch event. Groningse IT-bedrijven Umbrella, Embrace en Malengo gaan samen met Qvision uit Noord-Brabant verder onder de naam Embrace – The Human Cloud. Samen met het team van Embrace bedachten we een creatief concept voor het launch event, zodat collega’s op een laagdrempelige manier met elkaar kennis konden maken en ambassadeurs werden van het nieuwe label. Daarnaast boden we ondersteuning bij de realisatie.

Doelstelling

Bedenk een creatief event concept voor de lancering van onze nieuwe bedrijfsnaam én ondersteun ons bij de realisatie van het event. Doel van de dag: collega’s ontmoeten elkaar voor het eerst, leren elkaar kennen, zijn enthousiast en trots om bij Embrace – The Human Cloud te werken. 

Contactmomenten

De directie van de vier softwareclubs boog zich maandenlang over de vraag: hoe smeed je vier dynamische organisaties tot één volwassen en professioneel IT-bedrijf mét flinke groeiambities? De uitkomst? Verder gaan onder één nieuwe, sterke, maar vertrouwde naam: Embrace – The Human Cloud. Dit moest natuurlijk op spectaculaire wijze gedeeld worden met alle collega’s.

That’s where we came in. Samen met een klein team van Embrace, ontwikkelden we in het grootste geheim, het concept voor het launch event. De link tussen het menselijke, human, en automatisering, de cloud, was snel gevonden en daarmee de invulling van het event ook. We maakten er een heuse expeditie van waarbij we samen op weg gingen naar de toekomst. Dit alles kwam goed tot zijn recht op een industriële locatie als De Oude Suikerfabriek. 

Collega’s vonden een aantal weken van te voren hun ticket to the future (vormgeving door Truuds) op hun bureau. Op een speciale landingspagina kon iedereen z’n reisvoorkeuren aangeven. Op die manier wisten we als organisatie hoe we de goodiebags in moesten pakken. Omdat in principe alles geheim was aan het event voegden we hints toe aan de uitnodiging. De oplettende ontvanger kon er aan de hand van de coördinaten en het brailleschrift achter komen dat het event plaats zou vinden in De Oude Suikerfabriek in Groningen. 

D-day! Vanuit het hele land reden bussen om de 130 collega’s vanaf de verschillende locaties richting het hoge Noorden te brengen. Onderweg speelde een video af waarin werd teruggeblikt op de historie van het bedrijf. Bij aankomst op het Suikerunieterrein werd iedereen verwelkomd door de expeditieleiders. Om nieuwe ontmoetingen tussen collega’s te stimuleren, kreeg iedereen een naambadge met de naam van een andere collega er op. Opdracht: vind de juiste collega en haal zijn/haar favoriete koffie. 

De collega’s stapten door ‘the cloud’ de grote industriële zaal in, waar de CEO voor een reusachtig scherm (techniek door BANO), het nieuwe merk lanceerde. Met zilveren serpentines knallend uit de lucht en onder het genot van een glas bubbels proostten we samen op de toekomst. In de middag ‘dachten we om’, met de mannen van Omdenken. Tijdens de lunch en borrel (verzorgd door ‘t Feithhuis) konden collega’s met elkaar op de foto in de fotobooth van Fotodoos. Iedereen ging met een goed gevulde goodiebag naar huis (in samenwerking met P&P) met toffe items voorzien van nieuwe branding (Mizu waterfles, Bobby Urban rugtas, sokken, popsocket, mok en webcam cover). De dag werd vastgelegd door Innuendo Photography

Print

Team

Give-aways & Geschenken

Landingspagina

Events

Video

Resultaat

Collega’s hebben elkaar op een laagdrempelige manier leren kennen.

Collega’s voelen zich betrokken bij, en onderdeel van Embrace – The Human Cloud.

De nieuwe merknaam en bijbehorende branding komt tot leven.

De goodiebag dient nu, na afloop van het event, als warm welkom voor nieuwe collega’s.

Kortom: een geslaagde lancering van de nieuw ingeslagen weg onder collega’s.

Wil je dit ook?

Linn Helen Gundersen, marketing Embrace – The Human Cloud

Wat vonden ze ervan

``Zonder De Goede Gastvrouw denk ik niet dat wij het evenement hadden kunnen neerzetten. In hele korte tijd hebben we samen een supertoffe, interne launch georganiseerd. Naast dat ze ons veel organisatorisch werk uit handen namen, kwamen ze ook met een mooi concept, toffe goodies en een locatie die perfect bij ons nieuwe brand past.``

Embrace logo

Embrace launch event

Embrace ticket

Bus komt aan bij Suikerfabriek

Embrace launch event

Fotodoos Embrace Launch Event