Inspiratie

Drie marketingboeken die je gelezen moet hebben

We hebben drie marketingboeken op een rij gezet waar wij regelmatig naar teruggrijpen. Hieronder vind je een korte toelichting op de boeken. Ben je nieuwsgierig geworden? Je maakt nu kans om een van drie boeken te winnen. Bekijk welke jouw voorkeur heeft, en vindt onderaan de pagina de knop om je aan te melden!

Drie keer inspiratie

  • Invloed, van Robert Cialdini
  • The Conversation Company, van Steven van Belleghem
  • Aan de slag met contentmarketing, van Aart Lensink

Invloed

Deze klassieker ligt op de boekenplank van menig marketing- en communicatieprofessional. Mocht je het nog niet hebben gelezen, dan is dat zeker aan te raden. Robert Cialdini, hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University, deelt in dit boek de zes geheimen van het overtuigen. Welke mechanismen zorgen ervoor dat je ‘ja’ zegt tegen een aanbieding waar je in eerste instantie ‘misschien’ of ‘nee’ tegen zou zeggen. Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van je gedaan willen krijgen? En hoe kun je die technieken op een integere manier zelf toepassen. Het is een boek boordevol slimme inzichten om je overtuigingskracht mee te vergroten. Wist je dat je de overtuigingstechnieken van Cialdini ook in kunt zetten voor een waardevol contactmoment?

The Conversation Company

Waar ligt jouw focus? Steven van Belleghem’s ‘The Conversation Company’ helpt je te focussen op je medewerkers en klanten, in overeenstemming met je cultuur en bedrijfswaarden. Iets waar wij ook continu mee bezig zijn voor onze opdrachtgevers. Waarom je dat moet willen? Omdat bedrijven sneller groeien als ze de positieve kracht van mensen volledig benutten. Hoe? Dat vat Steven samen in de volgende vier pijlers:

  • Customer Experience. Welke touchpoints heb je? En in welke mate wordt een positieve ervaring omgezet richting andere klanten en de markt?
  • Conversatie. Hoe vaak ben jij in gesprek met je klanten? Het betrekken van je klanten en het aangaan van de dialoog is een belangrijke pijler voor groei.
  • Content. Hoe onderhoud jij je relatie met je klanten? Een goede contentstrategie kan daarbij helpen.
  • Collaboratie. Samenwerken, doe jij het al? Maak van je klanten ambassadeurs door ze te laten meedenken.


Maar, Steven zit niet stil. Hij schrijft, spreekt en vlogt er continu op los. Dus, wil je meer weten kijk dan vooral op zijn
website.

Aan de slag met contentmarketing

Dit praktische handboek zwerft bij ons op kantoor van bureau naar bureau. Het biedt een praktisch overzicht waarmee je als marketeer leert hoe content de band met de klant kan versterken. Hoe maak je goede en waardevolle content waar jouw doelgroep iets aan heeft? Lensink introduceert Het Grote Plaatje. Dat bestaat uit vier kernstappen, namelijk:

  1. Strategiebepaling
  2. Contentcreatie- en productie
  3. Contentdistributie
  4. Conversie


Naast deze vier stappen introduceert Lensink in het boek
de contentpiramide als uitgangspunt voor je contentstrategie, die bestaat uit basiscontent, campagnecontent en topcontent. Tussendoor inspireert Lensink met heel veel voorbeelden uit de wereld van contentmarketing.

WIN WIN WIN

Wil je een van deze drie boeken winnen? Laat ons via onderstaande knop weten welke van de drie boeken jouw voorkeur heeft en waarom. Eind van de maand maken we de winnaar bekend via Instagram, dus volg ons als je dat nog niet doet. Wie weet lig jij deze zomer met jouw favoriete marketingboek op je ligbedje! Vitamine M(arketing), bring it on!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Gratis download
* verplichte velden




Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!