Inspiratie

Ik wil ‘iets’ organiseren, waar begin ik?

Een goed relatiemoment brengt gedragsverandering tot stand. Mits je het evenement, de bijeenkomst of het gesprek goed organiseert. Wat is je doel? Wie zijn je gasten? Wat moet het hen opleveren? Het EMG Canvas van Event Model Generation helpt je in kaart te brengen wat er nodig is om een waardevol relatiemoment te organiseren met als resultaat een optimale klantbeleving en gasten die met het gewenste gedrag vertrekken.

Voor wie organiseer je?

Voordat je begint met het invullen van het EMG Canvas, bepaal je wie de stakeholders zijn. Wie zijn er naast je gasten nog meer betrokken bij het evenement? Stel, je organiseert een relatie-evenement voor bestaande klanten, dan zijn je medewerkers daar bijvoorbeeld ook bij betrokken.

Vul het EMG Canvas in!

Zijn de stakeholders bekend? Vul dan per stakeholder het EMG Canvas in en beantwoord daarvoor de volgende vragen:

  • Wat is zijn/haar huidige gedrag?
  • Wat is zijn/haar gewenste gedrag?
  • Wat zijn zijn/haar angsten, frustraties en obstakels?
  • Wat offert hij/zij om bij het event aanwezig te zijn?
  • Wat verwacht hij/zij daarvoor terug?
  • Wat wil hij/zij, wat heeft hij/zij nodig en droomt hij/zij over?
  • Wat zijn zijn/haar verwachtingen van het event?
  • Hoe beoordeelt hij/zij zijn/haar ervaring in vergelijking met zijn/haar verachting?
  • Wat zijn de kosten van het event?
  • Wat zijn de opbrengsten van het event?
  • Welke taken help je hem/haar uit te voeren?
  • Wat belooft het event te bewerkstelligen?
  • Wat kan hij/zij leren?
  • Welke chronologische touchpoints ervaart hij/zij?

Bekijk ook het filmpje waarin het EMG Canvas in 111 seconden wordt uitgelegd.

Doe het niet alleen

Wat willen je gasten? Wat zijn hun vragen? Hoe kun jij helpen? Bij voorkeur vul je het EMG Canvas samen met je stakeholders in. Dat is niet alleen heel sympathiek naar je gasten, maar het helpt je vooral om het relatiemoment nog waardevoller te maken.

Hulp nodig?

Wij helpen je graag om een concept voor een goed, succesvol en waardevol relatiemoment in kaart te brengen. Alleen of samen met je stakeholders. Met als doel om een relatiemoment te creëren dat gedragsverandering te weeg brengt, met als gevolg een duurzame relatie, meer business en zichtbaarheid. Wees welkom en neem contact op met ons.

Het EMG Canvas is een initiatief van Roel Frissen and Ruud Janssen. Kijk op www.eventmodelgeneration.com voor meer informatie over het model.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!
Door verder te gaan op onze website of door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van onze cookies. Privacyverklaring
Instellingen
Accepteren
Door verder te gaan op onze website of door op "Accepteren" te klikken, gaat u akkoord
met het opslaan van onze cookies. Privacyverklaring
Instellingen
Accepteren