Inspiratie

Overtuiging(-en)? Zet die in voor je marketing!

Waar ben jij van overtuigd? Gedraagt je organisatie zich daar ook naar? En in welke producten en/of diensten resulteert dat? Een positieve overtuiging heeft veel invloed op je gedrag en dat van je organisatie. Wij delen graag onze overtuigingen en dagen je uit jouw overtuigingen te formuleren. Doe je mee?

Een positieve overtuiging!

Een positieve overtuiging, heeft positieve invloed op je gedrag. Het motiveert je, geeft vorm aan wat je doet en helpt je je doelen te bereiken. Dit geldt voor jou als persoon, maar ook voor jouw organisatie. Bijvoorbeeld: 

Onze overtuiging: Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen marketeer is. 

Onze uitleg: Faciliteer en activeer alle betrokkenen binnen/rondom je organisatie in  het vermarkten van je bedrijf. Elk contactmoment, is een confrontatie met het merk. Het is niet de marketeer, maar ook het team dat je bedrijf vermarkt.

Onze dienst: Daarom verzorgen wij de marketing en communicatie niet alleen, wij helpen de betrokkenen ook om zelf een marketeer te worden.

Overtuiging en dienstverlening

Als je eenmaal je overtuigingen kent, kun je die relateren aan je dienstverlening en marketing. Een mooi inzicht dat Christiaan van KLEI Groningen ons gaf. Op die manier weet je of dat wat je aanbiedt, ook aansluit bij je motivatie, gedrag en doelstellingen.

Dus, waar geloof je in?

Dus, wil je helder in kaart brengen waar je organisatie in gelooft? En wil je je dienstverlening daarop laten aansluiten zodat je je doelstellingen behaalt? Stel jezelf dan de volgende 3 vragen: 

  1. Wat zijn de overtuigingen van mijn organisatie? Waarom?
  2. Hoe kan mijn organisatie daarbij helpen?
  3. Welke producten en diensten horen daarbij?
Overtuigingen_marketeer1

Met de billen bloot!

Om je te helpen, hebben wij onze overtuigingen hieronder voor je op een rij gezet. Dit is waar wij in geloven:

1. Iedereen is een marketeer

Faciliteer en activeer alle betrokkenen binnen/rondom je organisatie in het vermarkten van je bedrijf. Elk contactmoment is een confrontatie met het merk. Het is niet de marketeer, maar ook het team dat je bedrijf vermarkt.

2. Een relatie verdient altijd aandacht

Weet wie je relaties zijn, alleen dan kun je goed voor ze zorgen. Pas de mate van zorg aan op de specifieke relatie. Besteed altijd aandacht. Ook wanneer je bedrijf goed gaat/het druk heeft. Marketing is voor altijd, niet alleen wanneer het ‘iets rustiger’ is.

3. Elk contactmoment is van meerwaarde

Je relaties hebben te maken met een informatie-overload. Zorg ervoor dat elk contactmoment van meerwaarde is. Door kennis te delen die de relaties verder helpt. Dus geen contactmoment om een contactmoment, maar een moment van meerwaarde en kennisdeling. Informatie waar je relatie echt iets aan heeft.

4. Beluister en bevraag relaties

Weet waar je relaties van wakker liggen. Door met ze in gesprek te gaan, te weten wat er bij ze speelt. Help ze door je kennis in te zetten. Laat je marketing bepalen door de behoefte van de (meest waardevolle) relaties.

5. Meet acties, analyseer het resultaat

Marketing is niet iets voor ellenlange plannen. Maak een driemaandelijks plan, toets de effecten, leer en bepaal vervolgstappen. Rekening houdend met marktontwikkelingen.

6. Deel (succes-)verhalen

Dat is leuk, goed, leerzaam en waardevol. Zorg dat iedereen trots kan zijn.

7. Marketing is nooit af

De markt verandert, de klant verandert, de samenleving verandert. En de mogelijkheden en kansen in de marketing veranderen ook. Zorg dat je up to date bent en inspeelt op de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing. Zorg dat je bent, daar waar de doelgroep ook is.

8. Consistentie in on- en offline contact

Waar je ook bent, zorg voor consistentie in je merkverhaal. Voor je klant, je relatie en je team. Zet daarbij specialisten in en zorg voor een effectieve marketingcommunicatiemix. Met ‘alleen een webbureau’ ben je er niet.

9. Anticipeer op ontwikkelingen in de omgeving

Voor een groot deel is marketing kijken wat er in de omgeving gebeurt. Inspelen op nieuws, ontwikkelingen, actualiteiten. Kortom, open staan voor ‘aanhaakmomentjes’ en samenwerkingspartners.

En nu?

We willen je graag uitdagen om de overtuigingen van je organisatie te formuleren. Check? Koppel dan je dienstverlening aan je overtuigingen. Iets wat wij doen op de pagina ‘Wat doen we’. Wil je hulp bij het in kaart brengen van je overtuigingen, je dienstverlening en het vermarkten ervan? Wij helpen je graag!

We helpen je graag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Gratis download
* verplichte velden




Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!