Inspiratie

Drie technieken voor een waardevol contactmoment

In de blog Waarom is een waardevol contactmoment belangrijk? las je over ons recept voor een waardevol contactmoment. Je weet nu dat kennis, ervaring en contact belangrijke ingrediënten zijn voor een waardevol contactmoment. Iets meemaken, iets ervaren, iets leren of jouw kennis en kunde delen, iemand leren kennen, mensen zien of spreken. Samen maken deze elementen een contactmoment waardevol.  

De overtuigingsprincipes van Cialdini

Wie kent ze niet? De overtuigingsprincipes van Cialdini. Drie van deze bekende en belangrijke overtuigingstechnieken kun je inzetten bij het creëren van alle waardevolle contactmomenten. Namelijk:

1. Sympathie

Het creëren van sympathie van je doelgroep is belangrijk. Waarom? Mensen die complimenten geven, worden sneller leuk gevonden. De kans is groot dat je een persoon leuk vindt, als je iets gemeen hebt met de ander. Hoe meer contact we met iemand hebben, hoe eerder we die persoon leuk gaan vinden.

2. Consistentie

Je kunt mensen alleen overtuigen om iets te doen, als ze het zelf ook willen. Daarom moet datgene wat je aanbiedt betekenisvol zijn voor de ontvanger. Je kunt nog zoveel tactieken toepassen als je wil, maar als de ontvanger het nut er niet van inziet, dan kun je het vergeten. Zowel offline als online.

3. Wederkerigheid

Als iemand iets doet voor jou, voel je je vaak verplicht om iets
terug te doen, het is een bijna automatische reactie. Een soort van sociale verplichting die je voelt om iets terug te geven aan de ander (Cialdini, 2014).

Meer resultaat, groei en zichtbaarheid

Een waardevol contactmoment is mooi, maar wij beseffen ons als geen ander dat het makkelijker gezegd is (of geschreven in dit geval) dan gedaan. Herken je deze frustratie en wil je het zelf anders doen? Wij helpen je graag met jouw contactmomenten. Of het nu gaat om het concept, de strategie, de realisatie of misschien wel allemaal; wij weten de waarde te vinden én toe te voegen.

Nieuwsgierig naar wat we allemaal gerealiseerd hebben?

Bekijk ons portfolio

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Gratis download
* verplichte velden




Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!