Inspiratie

Why? Tell me why, tell me why..

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, dit is waarom wij bestaan: ‘Wij willen bedrijven en haar klanten met elkaar in contact brengen, zodat ze van elkaar leren en elkaars leven, zowel zakelijk als privé verrijken. Dat doen we vanuit de overtuiging dat bedrijven over veel kennis beschikken. Deze kunnen zij op een waardevolle en verrassende manier inzetten om een duurzame relatie op te bouwen met (potentiële) klanten, medewerkers en relaties.’

Waarom een why belangrijk is

Heeft jouw onderneming een pasklaar antwoord op de waarom-doe-je-wat-je-doet-vraag? You should! Want met dat verhaal weet je elke dag weer waar je het voor doet en wordt je bedrijfsvoering pas écht waardevol.

Hoe kom je erachter wat je why is, wat jouw organisatie drijft? Om je why te vinden kun je eens nadenken over wat jou als ondernemer frustreert. Zit daar het antwoord voor je why in? Onze frustratie heeft geleid tot onze why. Hoe zit dat?

Stel je maar eens voor…

Je wordt uitgenodigd voor een bijeenkomst van een opdrachtgever. ‘Leuk’, denk je. ‘Ik ben benieuwd wat ze voor me in petto hebben.’ Je hebt namelijk nog een prangende vraag over de optimalisatie van je bedrijfsvoering en je verwacht het antwoord te krijgen tijdens deze bijeenkomst.

Op de dag van de bijeenkomst heb je het erg druk, maar je pakt je spullen en vertrekt. Eenmaal aangekomen sta je met een drankje in je hand tussen voor jou nog onbekende gasten. Je stelt je voor. Leuke mensen, maar de personen die je graag wil ontmoeten – om antwoord te krijgen op je vraag – zie je nog niet. ‘Komt wel’, denk je.

Vervolgens begint het programma. Het programma is interessant, maar beantwoordt nog niet je vraag. En ook tijdens de borrel krijg je geen antwoord op je vraag. Kortom, je komt binnen met een vraag (en een koopintentie voor de opdrachtgever) en vertrekt ook weer, met nog steeds dezelfde vraag. 

En dat, dat is onze grootste frustratie. Het samenbrengen van relaties zonder het creëren van een waardevolle contactmoment. Daarom creëren wij contactmoment waar je wél wat aan hebt. Of ze nu online of offline, direct of indirect, plaatsvinden.

Daarom doen we wat we doen

Om bovenstaande situatieschets te voorkomen, is onze core business gericht op het creëren van waardevolle contactmomenten; je komt met een vraag en je ‘vertrekt’ met een waardevol antwoord, je bent een ervaring rijker of je hebt nieuwe contacten opgedaan. En het heeft bijgedragen aan de doelstelling(en) van onze opdrachtgever, oftewel onze klant. Dat is waarom elk bedrijf een why zou moeten hebben. Het maakt je bedrijfsvoering écht relevant voor jouw klanten.

Meer weten over waarom de why belangrijk is/zou moeten zijn voor ondernemers? Simon Sinek is de grondlegger van de why. Lees hier meer over zijn filosofie.

Help me please!

Heb je hulp nodig bij het formuleren van jouw why of bij het ontwikkelen van de daaropvolgende strategie? Look no further! Laat het ons weten en komen graag een keer langs. 

Laat het ons weten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Gratis download
* verplichte velden




Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

INSCHRIJVEN
Wil je geïnspireerd worden en op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie en organisatie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Laat je inspireren!
Voornaam
E-mailadres
Schrijf je in!